דלג לתוכןדלג לפוטר
למידה מתוקשבת – למה זה חשוב?

למידה מתוקשבת – למה זה חשוב?

הדרכה והוראה מקוונת יכולה להועיל לאנשי מקצוע ולכול מי שמעוניין לרכוש ידע נוסף, בכול רחבי העולם. ללמידה מתוקשבת ומקוונת יש לא מעט יתרונות הן ללומדים והן לארגונים השונים.

למידה מתוקשבת היא אמנות העברת הידע דרך האינטרנט, מכול מקום בעולם לקהלים ממוקדים שבוחרים ללמוד נושא מסוים, בין אם מדובר בקורס בתחום הניהול, בלימודי חינוך או בנושאים השייכים לתחום המכירות.

קורסים להכשרה מקוונת הם משני סוגים:
-יש אנשי מקצוע המצטיינים בתחום מסוים, והם בוחרים ללמד ולהכשיר סטודנטים שרוצים להשתתף בשיעורים מקוונים.
-לעומתם, יש חברות המציעות אפשרויות הכשרה לעובדים או קורסים מקוונים הנבנים בהתאמה אישית לדרישות הארגון המחפש הכשרה לצוות שלו.

להלן מספר יתרונות של הלמידה המקוונת, המציגים כיצד שיטת הוראה זו יכולה לעזור בשיפור חייו המקצועיים של העובד

גמישות

הטכנולוגיה המתפתחת דורשת עדכון מהיר ובלתי פוסק. ניתן להשיג זאת רק בעזרת הכשרה ולמידה מתמידות. למידה בקורסים שמתקיימים אחרי שעות העבודה עלולה להיות מעייפת מאוד. לפעמים, עצם הצורך להגיע למרכז ההדרכה, גוזל זמן רב מזמנם החופשי של העובדים.
ללמידה המקוונת יש יתרונות רבים מבחינת הגמישות:
– ניתן לקחת קורסים להכשרה מקוונת בכל עת ובכל מקום. הדרישה היחידה תהיה חיבור לאינטרנט.
– הפניית זמן בהפסקת הקפה בעבודה או בעת ישיבה על הספה – לצורך למידה בקורס מקוון במקום צפייה בטלוויזיה, או האזנה לקבציי שמע או וידאו בזמן הנסיעה לעבודה וממנה – הן דרכים בהן ניתן לנקוט כשלוקחים קורס מקוון. זה מבטיח ללומדים גמישות מבחינת הזמן והמאמץ שעליהם להשקיע.

ניידות

מקום שבו יש חיבור לאינטרנט הוא מקום שאפשר לנצל ללמידה. הדרכה ולמידה מקוונת ידרשו אמנם תהליך רישום מסורתי ושם משתמש לכניסה לקורס. אולם היום, מכיוון שכל הדפדפנים זמינים גם בטלפונים, בטאבלטים ובמחשבים הניידים – קורסים מקוונים לא מוגבלים רק לשולחן העבודה. הקורסים המקוונים מותאמים לכול סוגי המכשירים.

עלויות נוחות

– קורסי הכשרה מסורתיים דורשים מחיר גבוה מאוד עבור ספרים פיזיים, מרצים או אישורים. בהשוואה לכל אלה, בכול מה שקשור ללימוד מקוון – ספרים אלקטרוניים והערות שונות נשמרים לצמיתות בכונן הקשיח.
– תעודת ההסמכה הניתנת ללומדים באופן מקוון, בפורמט מודפס, כוללת הכרה בהשלמת הקורס, שאותה ניתן לשתף באתרים לפרסום משרות, במדיה החברתית ועוד.
– קטעי וידאו, חומרי הקורס וציוני הבחינות נשמרים באופן ממוחשב, וניתן לצפות בהם מספר פעמים וללא הגבלה.
– קורסים מקוונים הם חסכוניים ביותר וניתן להשתמש בהם ביעילות רבה.

קהילה

מפגשים עם אנשים שונים והצטרפות לפורומים, לא נעצרים באתרי המדיה החברתית. אנשים עם אותם תחומי עניין או עם אותם יעדי למידה, עשויים להצטרף לקהילה שעוברת אינטראקציה הכוללת:
– החלפת שאלות
– הבעת ספקות
– העלאת רעיונות
השתתפות בקבוצות כאלה עשויה להציע תובנה מפורטת יותר באשר לכיוון אליו מוביל הקורס.

תמיכה מקוונת

חברות המציעות הדרכה מקוונת עם מורים מקצועיים ותמיכה בלקוחות, מחפשות תמיד לעזור ולהניע את הסטודנטים. חברות הדרכה אלו שולחות מסרים ללומדים בקורס המקוון ומנהלת איתם קשר כאשר לסטודנטים יש שאלות כלשהן, או לתמוך בהם בצ׳ט שכמעט תמיד זמין בפורטל הלמידה המקוונת.

הערכה מקוונת

הערכות מקוונות בודקות את היכולת להבין נושאים ללא לחץ של בחינה בפועל. הערכות מסוימות ניתנות גם לבחינה מחודשת, וניתן לשקול מחדש מקרים שבהם הסטודנטים לא מרוצים מהציונים שקיבלו.
הערכות מקוונות מוצדקות ורשומות כראוי, נעשות לפי מערכת ניקוד הוגנת המסייעת ללומדים המקוונים להעריך את הבנתם בנושא המוערך.

נגישות קלה

בעולם שנע במהירות, כמעט הכול נגיש בקלות:
– מידע להורדה או לתמיכה מקוונת
– סרטוני הדרכה הניתנים להפעלה חוזרת ולהערכה
– בחנים שניתן לעשות בכל עת במהלך הקורס
כל אלה עוזרים לאנשי מקצוע ללמוד טוב יותר ומהר יותר. ככול שההגעה לקורס היא קלה יותר, כך לאנשי המקצוע קל יותר להשיג את המטרות שלהם.

שמירת מידע

קורסים מקוונים עוזרים ללומדים לשמור ולזכור מידע בעזרת:
– תמונות אטרקטיביות
– קטעי וידאו
– חומרי קריאה
– תיאורי אנימציה ועוד.

הצגת מידע בדרכים מעוצבות מובילה להבנה טובה יותר של תוכן הלמידה, כנראה גם טוב יותר מאשר רישום הערות בעט במחברת. לפעמים, לימוד בהרצאה פרונטלית מכריחה את הלומדים לאבד את הריכוז בגלל הרצאה ארוכה, שבה הדיבור הוא אמצעי התקשורת העיקרי, מה שלא קורה בשיטת למידה מתוקשבת.

x

צור קשר

    דילוג לתוכן