דלג לתוכןדלג לפוטר
מה הם היתרונות של למידה מתוקשבת

מה הם היתרונות של למידה מתוקשבת

למידה מתוקשבת הפכה בשנים האחרונות לאחת משיטות הלמידה הנפוצות ביותר בענף ההדרכה הארגונית, וזאת לנוכח מספר יתרונות מובהקים הנלווים לשיטת לימוד והדרכה זו. במאמר זה נציג בפניכם מידע על היתרונות המרכזיים של הלמידה המתוקשבת.

יתרונות השיטה

למידה מתוקשבת המיושמת במסגרת מערכי הדרכה בארגון, היא למעשה למידה המשלבת מחשב, כאשר בין היתרונות המרכזיים של השיטה תוכלו למצוא:

  • יכולת תרגול פעיל ואינטראקטיבי – למידה מתוקשבת מיושמת בין היתר באמצעות לומדות אינטראקטיביות המאפשרות תרגול פעיל ואינטראקטיבי עם דגש על מעורבות העובד והתאמת קצב הלימוד לרמתו האישית.
  • העברת ידע ותכני הדרכה באופן חוויתי – למידה באמצעות תקשוב מאפשרת יצירה של עולמות תוכן שונים המועברים לציבור העובדים באופן חווייתי ואטרקטיבי יותר ובכך העובדים שומרים על רמת קשב גבוהה לאורך כל שלבי ההדרכה.

יתרונות טכניים של שיטת הלמידה המתוקשבת

ברמה הטכנית, למידה מתוקשבת המיושמת גם במסגרת לימודים באינטרנט, משלבת בתוכה מספר יתרונות מובהקים נוספים כגון:

  • למידה מרחוק – אפשרות טכנית להעברת תכנים לימודיים באמצעות רשת האינטרנט
  • העברת ידע למספר גדול של משתתפים בכל רגע נתון – בניגוד להדרכות פרונטאליות המיושמות למספר מצומצם של משתתפים בכל פעם, הלמידה המתוקשבת מאפשרת העברת ידע ותכנים לכמות בלתי מוגבלת של משתתפים, כאשר כל משתתף נמצא אל מול עמדת מחשב עצמית.

התאמה אישית של תכני הלימוד וההדרכה

יתרון משמעותי נוסף הנווה לשיטת הלמידה המתוקשבת, טמון בעובדה שהיא מאפשרת פיתוח לומדות אינטראקטיביות בהתאמה אישית מלאה לצרכי ההדרכה על פי נושאי ההדרכה ותכני הלימוד הנחוצים לכל ארגון באופן פרטני. פיתוח לומדות מיושם במסגרת הליך ייעוץ למידה המוענק לארגון על ידי חברות מובילות המתמחות בהליכי פיתוח של טכנולוגיות למידה ועזרי למידה מתוקשבת.

חיסכון בזמן ועלויות

מכלול היתרונות המופיעים לעיל, מאפשרים חיסכון במשאבי זמן ועלויות הנלוות לצרכי ההדרכה בארגון. שימוש מיטבי בשיטת הלמידה המתוקשבת, מאפשר לכל ארגון לייעל באופן משמעותי את כל תחום ההדרכה, כאשר מערכי הדרכה מתוקשבים מסתייעים בין היתר במערכות לניהול למידה המיועדות לארגונים.

למידה מתוקשבת
x

צור קשר

    דילוג לתוכן