דלג לתוכןדלג לפוטר
מיקרו קופי (Microcopy) בלמידה – מילים קטנות, השפעה ענקית!

מיקרו קופי (Microcopy) בלמידה – מילים קטנות, השפעה ענקית!

מיקרו – מה??

מיקרו-קופי הן למעשה "מילים קטנות" עם השפעה גדולה. כשהן מופיעות במקום הנכון ובזמן הנכון, הן מביאות לחוויית משתמש חיובית ושונה לגמרי. אלו בעצם המילים שיכולות לעשות שינוי ולהפוך את תוצר ההדרכה או הממשק שלנו לנעים וקל לתפעול, וכמובן את האנשים שמשתמשים בו למרוצים ופעילים.

מיקרו-קופי מתייחס למילים הקשורות ישירות לפעולה: הנחיות והנעה לפני פעולה וגם לתגובות שאחרי הפעולה, כמו גם כפתורים, הסברים ואפילו הודעות שגיאה.

אנחנו רגילים להתייחס ל"מיקרו-קופי" בהקשר של ממשקי אפליקציה או אתרי אינטרנט, למשל כאלו המשמשים לרכישת מוצרים, כשבעצם מיקרו-קופי מוצלח משפיע בעצם על כל ממשק. כן, גם כאלו המשמשים ללמידה.

חשוב לזכור – המטרה של המיקרו-קופי היא להניע לפעולה, להנחות ולהקל, ולפעמים, כשצריך- גם לרגש או להצחיק. שימוש נכון במיקרו-קופי יכול לחבר את הלומדים שלנו ולפתור בעיות עוד לפני שהם בכלל התרחשו!

אז איך אפשר ליישם מיקרו-קופי בתוצרי הלמידה שאנחנו מפתחים?

  • הכירו את האוכלוסייה אליה מיועדת הלומדה ודברו אליה ישירות. כן, בגובה העיניים.
  • שלבו הומור! כולנו אוהבים לצחוק, גם תוך כדי למידה. מצד שני- זכרו את עניין המידתיות, אל תגזימו.
  • שינוי טקסט מובנה בתוכנה, כמו בסטוריליין, יכול לשפר את חווית הלמידה של הלומד, למשל בהודעות שגיאה. "אנחנו זוכרים שהיית כאן, מעוניין להמשיך מאותה נקודה?" ישמע הרבה יותר מזמין ואישי מ"המשך מהיכן שהפסקת?".
  • עצרו והסתכלו מנקודת המבט של הלומד- מה שברור לנו כמפתחי הלומדה שעבדו על התוכן והממשק שעות רבות לא יהיה בהכרח ברור ללומד.
  • הימנעו ממילים מאיימות או מונחים מקצועיים ורחוקים מהלומד- דברו בפשטות. אם בכל זאת החלטתם להשתמש בכאלו – הוסיפו הסבר קצר וממוקד.
  • מהססים לגבי הניסוח שלכם בלומדה? עצרו וקראו את זה בקול. מניסיון שלנו זה עוזר מאוד.
  • רגע- עדיף להשתמש בלשון זכר או נקבה? אם אין דרישה או צורך מיוחד בפנייה לגברים או לנשים בלבד, כתבו פשוט בלשון רבים או במילים שמתאימות גם לגברים וגם לנשים (עבורך, אצלך, שלך, בדקת).
מיקרו קופי (Microcopy) בלמידה
x

צור קשר

    דילוג לתוכן