דלג לתוכןדלג לפוטר
איך תוכלו לנצל את תקופת החגים לשיפור תהליכי למידה בארגון?

איך תוכלו לנצל את תקופת החגים לשיפור תהליכי למידה בארגון?

אוטוטו אנו נכנסים לתקופת החגים. עוד לפני שמתחילים להרגיש בחוץ את רוח החג עצמה, ברוב הארגונים מתחילים לדבר על החגים כבר באמצע יולי. כבר בחודש שלפני ראש השנה מתחילה התחושה שהכל עובר להילוך איטי. קצב העבודה מאט, עובדים רבים מנצלים את ימי החופשה שצברו וכל הדיונים מסתכמים בביטוי המפורסם "נטפל בזה אחרי החגים".

תהליכי למידה בארגון

 

בתקופה זו לרוב לא מתקבלות החלטות דרמטיות, לא מתחילים פרויקטים גדולים ומתחילים להניע לאט את תהליכי סיכום השנה. דווקא תקופת החגים היא הזדמנות מצוינת לשיפור תהליכי הלמידה בארגון, לאט ובאווירה חגיגית.

פתאום יש זמן ל-Offline

כמו בהרבה תחומים, גם בתחום ייעוץ למידה וההדרכה בארגון אנו מנסים תמיד לאזן בין הדברים הדחופים שצריכים לקרות עכשיו, הOnline, לבין הדברים שאינם דחופים ולפעמים אין להם כלל תאריך יעד מוגדר, ה-Offline. כולנו מכירים את המטריצה של חשוב ודחוף (דברים דחופים וחשובים, דברים חשובים אך לא דחופים וכד') ולצערנו אנו מוצאים את עצמנו רוב הזמן מטפלים בדברים הדחופים, בין אם חשובים יותר או פחות, וזונחים את השאר.

תכניות אסטרטגיות לשיפור תהליכים, קליטת טכנולוגיה חדשה, תחקור והערכה של אירועים שהתרחשו הם רק חלק מהדברים שמוצאים את עצמם נדחים שוב ושוב כדי לפנות מקום לשריפות היומיומיות שדורשות כיבוי.

למידה בארגון

 

אז זהו, למרות החום ששורר בחוץ, בדרך כלל בין יולי לאוקטובר אין הרבה שריפות ארגוניות, מה שמאפשר לנו להתפנות רגע ולטפל ב-Offline: יצירת משובים להערכת אפקטיביות, הכנה לקראת הערכות עובדים, מיפוי של תכנים ותוצרים שדורשים ריענון וכו'. אלו ועוד נושאים רבים הם עיסוקים שאנו סוף-סוף יכולים להרשות לעצמנו להתמקד בהם בתקופה שבה שום דבר לא באמת קורה.

זמן מת – זמן לימוד

רובנו, בייחוד אנשי למידה, תמיד שמחים להעמיק במקצוע שלנו. להכיר את החידושים האחרונים בתחום, לשמוע הרצאות עם תובנות חדשות או להיחשף לכלים חדשים שיסייעו לנו בביצוע העבודה.

זמן לימוד

 

בזמן שלחלק מאיתנו ישנה הפריווילגיה ללמוד ולהעשיר את עצמנו במסגרת העבודה במהלך כל השנה, רובנו לא בהכרח מצליחים למצוא לזה את הזמן (ואת הכוח). בתקופת החגים אנו עשויים לגלות שיש לנו זמן כמעט מת לגמרי, עם משימות שהן לפעמים לא דחופות וגם לא חשובות וזה בדיוק הזמן לשפר את עצמנו. בין אם זה צפייה בהרצאה, קריאה של מאמר או סקירה מקצועית או אפילו להאזין לפודקאסט רלוונטי ברקע בזמן שעושים משימה בנאלית – ישנו מגוון עצום של דרכים להפוך זמן מת לזמן זהב של לימוד ושיפור עצמי.

מה אתם מאחלים לעצמכם לשנה החדשה?

חגי תשרי מכילים בתוכם הרבה התבוננות פנימית וחשבון נפש יחד עם התחלה החדשה. זו בדיוק ההזדמנות שלנו לעשות חשבון נפש מקצועי – בינינו לבין עצמנו וגם בין הארגון כולו ולהבין האם אנחנו נמצאים במקום שתכננו להיות בו, האם אנחנו מרוצים מהמקום שאנחנו נמצאים בו ולאן נרצה להגיע בשנה הבאה. עוד לפני שנוציא את דו"חות האקסל, התחזיות, הפילוחים והניתוחים אפשר להרשות לעצמנו גם לפנטז לרגע. בלי שום תלות במציאות, איפה היינו רוצים לראות את עצמנו בשנה הבאה. את הפנטזיה הזאת נוכל לקחת ולהעמיד במבחן המציאות ולמצוא את הדרך – איך בשנה הבאה נעשה את הדברים אפילו יותר טוב ממה שעשינו השנה

אז שיהיה לכולם חודש שמח של התחלה חדשה, חשבון נפש והרבה בריאות.

ואל תשכחו – התירוץ של "נטפל בזה אחרי החגים" לא תופס אחרי החגים!

x

צור קשר

    דילוג לתוכן