דלג לתוכןדלג לפוטר
למידה דיגיטלית בארגונים

למידה דיגיטלית בארגונים

למידה דיגיטלית מהווה כיום חלק בלתי נפרד ממערכי הדרכה ארגוניים והיא מיושמת באמצעות שימוש בלומדות אינטראקטיביות המאפשרות העברת ידע באופן חוויתי. תחום הלמידה הדיגיטלית בארגונים ידוע גם בשם למידה מתוקשבת או למידה מקוונת, כאשר אחד מהיתרונות הבולטים שלה טמון בעובדה שהיא מאפשרת תרגול פעיל ואינטראקטיבי בדגש על מעורבותם של העובדים.

למידה דיגיטלית בארגון – מה חשוב לדעת?

יתרון מובהק נוסף של הלמידה הדיגיטלית בארגון, טמון בתחום הפיתוח המאפשר כיום את פיתוחן של לומדות אינטראקטיביות המותאמות באופן פרטני לצרכי ההדרכה של כל ארגון. לומדות לעובדים מהוות חלק בלתי נפרד מכל אותם פתרונות למידה ארגוניים הכוללים בין היתר משחקי למידה, מצגות אינטראקטיביות, סרטוני הדרכה ועוד. האפשרות העומדות לרשות הארגון לפתח עזרי למידה המותאמים באופן פרטני לצרכי ההדרכה הנחוצים לו, הופכים את הלמידה הדיגיטלית לאחת משיטות הלימוד המומלצות ביותר לכל ארגון הנדרש לקיומם של מערכי הדרכה שונים.

פיתוח טכנולוגיות למידה

בדומה להליכי פיתוח הדרכה, גם הליכי פיתוח טכנולוגיות למידה המיועדים למטרות למידה דיגיטלית, מיושמים באמצעות אפיון צרכי ההדרכה והלמידה הנחוצים לכל ארגון באופן פרטני. במסגרת התהליך, מושם דגש על בחירת נושאי ההדרכה והתכנים הלימודיים של כל אחד מהם. לאחר מכן, חומרי ההדרכה מועברים לאמצעים ויזואליים המשמשים לצורך פיתוח לומדות הדרכה וזאת תוך שילוב טכנולוגיות למידה שונות. במסגרת הליכי הפיתוח מושם דגש גם על נראות הלומדות.

לומדות גנריות

לצד לומדות המותאמות באופן פרטני לצרכי ההדרכה הספציפיים של כל ארגון וארגון, קיימות מספר לומדות "מדף" גנריות שהן למעשה לומדות כלליות העוסקות בתחומי לימוד והדרכה כללים החיוניים לכל ארגון, כגון: לומדות בטיחות, לומדות בנושא כללי התנהגות בשעת חירום, לומדות ב

נושא הטרדה מינית במקום העבודה, לומדות בנושא זכויות העובד על פי דיני העבודה המונהגים במדינת ישראל ועוד.

למידה דיגיטלית גם מרחוק

יתרון מרכזי נוסף של תחום הלמידה הדיגיטלית, טמון בעובדה ששיטת למידה זו מאפשרת למידה גם מרחוק ללא תלות במקום הימצאו הפיזי של העובד. באמצעות עזרים טכנולוגיים שונים ניתן להעביר הדרכות למספר גדול של עובדים וזאת ללא קשר למקום הימצאו של כל אחד ואחת מהם.

לומדה ארגונית
x

צור קשר

    דילוג לתוכן