דלג לתוכןדלג לפוטר
סרטוני הסברה והדרכה – כל מה שצריך לדעת

סרטוני הסברה והדרכה – כל מה שצריך לדעת

סרטוני הדרכה או סרטוני הסברה הינם חלק מקטגוריה של סרטונים אשר משמשת לקשת רחבה של תחומים, בעיקר עבור למידה מקוונת. הלמידה המקוונת יכולה להיות פשוטה, כמו הסבר על שימוש במערכת מסוימת, או מורכבת מאוד כמו סרטי הדרכה במסגרת אקדמית כזו או אחרת. סרטונים אלו הפכו פופולריים מאוד, ויש לכך סיבה – במאמר שלפניכם נדון בשאלה כיצד סרטונים אלו מסייעים ללמידה מקוונת.

לשם מה בכלל נועדו סרטוני ההסברה וההדרכה?

בעולם שבו כמויות עתק של מידע הופכות לנגישות ונפוצות יותר ויותר, כך גם כמויות גדולות יותר של אנשים הופכים צמאים למידע חדש וללמידה מתמדת. כולנו רוצים תשובות לשאלות שמעניינות אותנו, כמה שיותר מהר. אם בעבר היינו צריכים לגשת אל הספרייה בשביל המידע או לאדם מומחה, כיום, אתרים רבים באינטרנט מציעים אפשרויות למידה בפלטפורמות שונות, אך לרוב, מדובר בסרטוני הסברה והדרכה. לצד כל אלו, סרטוני ההסברה וההדרכה הפכו לנפוצים במיוחד בקרב נותני שירותים רבים, במסגרת הם מסבירים לאנשים כיצד להשתמש בשירות המוענק על ידם, כמעין אופציית ביניים טרם הפנייה לשירות הטכני.

איך זה מסייע בתהליך הלמידה?

מי מאיתנו לא נתקל במהלך חייו, בין אם בלימודים התיכוניים, בצבא או בלימודים גבוהים, בשעות ארוכות של קריאת חומר מילולי. לא תמיד מדובר במשימה פשוטה, ולעיתים היא אף מורכבת ביותר. סרטוני הסבר והדרכה מגשרים על הפער הזה – הם מהווים כלי מצוין ללמידה כיוון שהם יותר אינטראקטיביים ומושכים את תשומת הלב של הצופה בהם, והם יכולים להעביר את החומר הדרוש באותה יעילות ואף בקלילות יתרה, גם בזמנים שהצופה אינו מרוכז לחלוטין.

למידה בקצב עצמי

יתרון בולט נוסף של סרטוני הסבר, הדרכה או סרטוני תדמית הוא הקצב האישי. כל אחד יכול להתאים לעצמו את הקצב, להאיץ או להאט, ועדיין להשיג את התוצאה הרצויה מבחינתו. לא סתם עסקים ומוסדות לימוד רבים בוחרים באפשרות של הפקת סרטון תדמית עבור מטרותיהם השונות – מדובר ביתרון בולט במיוחד של למידה מקוונת באמצעות סרטונים מסוג זה.

אפשרויות למידה זולות ונגישות יותר

כל מי שבוחר ללמוד באופן מקוון יכול לעשות זאת באמצעות מכשיר בסיסי, בין אם זה טלפון נייד ובין אם זה מחשב (אישי או ציבורי), מכל מקום ובכל עת, כך שאין צורך להשתמש בתחבורה ציבורית או ברכב פרטי שיספוג עלויות של בלאי וכד'. אין צורך בנסיעה אל מוסד הלימודים, ולמוסד הלימודים אין צורך בתשלום שכירות, חשבונות, וכד', דבר שיוצר חיסכון בעלויות לשני הצדדים. למעשה, למידה מקוונת באמצעות סרטוני הסברה והדרכה מנגישים את התוכן הלימודי לא רק מבחינת הגישה הישירה אליו, אלא גם מבחינת העלויות.

סרטוני הסבר והדרכה הינם אופציה שאנשים רבים בוחרים בה לשימושים שונים, בין אם לצורכי למידה מתוקשבת, בין לצורכי פרסום ושיווק, ועוד. כפי שהוסבר במאמר זה, סיבות רבות עומדות מאחוריי הפופולריות של סרטונים אלו.

סרטוני הסברה והדרכה
x

צור קשר

    דילוג לתוכן