דלג לתוכןדלג לפוטר
הדרכת וידאו אינטראקטיבית בנושא מניעת הטרדה מינית

הדרכת וידאו אינטראקטיבית בנושא מניעת הטרדה מינית

הפרויקט

שיתוף פעולה יחד עם תנועת "מתערבים" להפקת עזר הדרכה בנושא מניעת הטרדה מינית המשלב בתוכו חווית משתמש חדשה ומציג את נושא מניעת הטרדה מינית דרך הצופה מהצד.

התוצאה

הדרכת וידאו אינטראקטיבית בנושא מניעת הטרדה מינית

בקיצור

אחד הנושאים הכי חשובים שצברו תאוצה בשנים האחרונות, הוא נושא ההטרדות המיניות, בעיקר בזכות תנועת  Me Too, שעזרה להעלות את הנושא למודעות הציבורית. אנחנו בה HB Learning, החלטנו להתחדש ולהתקדם אל השלב הבא בכל תחום ההדרכות והפקנו בשיתוף עם עמותת מתערבים, סרטוני הדרכה אינטראקטיביים בנושא מניעת הטרדות מיניות, בהם הלומד משמש בתור "צופה מהצד" וחווה את כל החוויה מגוף ראשון ומקבל החלטות "בזמן אמת" כיצד לפעול, וכך עובר חוויה רגשית שעוזרת להטמיע בצורה הטובה ביותר את החומר הנלמד.

באירוך

מניעת הטרדה מינית במקום העבודה, הוא נושא רגיש וחשוב מעין כמוהו וכל חברה קטנה כגדולה חייבת להעביר את עובדיה הדרכה בנושא. במהלך מחקר שביצענו בנושא, פגשנו בעמותת מתערבים שחרטה על דגלה להתמודד עם הטרדות מיניות במרחב הציבורי דרך גישה ייחודית – ע"י הצופה מהצד. העמותה פועלת מזה מספר שנים באמצעות סדנאות ופעולות הסברה להעלות את המודעות ליכולת של כולנו כצופים מהצד להשפיע ולסייע במקרים שבהם אנו עדים או נחשפים להטרדה מינית.

כל אחד מאתנו יכול להיתקל בהטרדה מינית במהלך היום יום שלנו, בעבודה או במעגל החברתי הקרוב אלינו. אם כל אחד מאיתנו ידע שיש לנו בתור צופים מהצד את היכולת והכח להשפיע על הסיטואציה ע"י התערבות אקטיבית, נוכל לעזור למגר את התופעה.

לאחר סיעור מוחות משותף, החלטנו לשתף פעולה ולהפיק יחד סרטוני הדרכה אינטראקטיביים, בהם הלומדים ישמשו כ"צופים מהצד" ויוכלו להחליט בזמן אמת כיצד לפעול בסיטואציה. לצופים יש את היכולת להתעלם, לפנות לאדם המטריד או לאדם המוטרד, לדווח על ההטרדה ועוד סוגי פעולות. כל פעולה שנבחרה תוביל אותנו במסלול אחר ותציג את ההשלכות אשר יכולות להיות חיוביות או שליליות. דרך הפעולות שבחרו, הלומדים מכירים את מאפייני החוק, מבינים את המשמעות של הטרדה מינית במקום העבודה ובעיקר לומדים כיצד כל אחד ואחת מהם יכול להשפיע לטובה ולמנוע את המקרה הבא.

כשמדובר בהטרדה מינית, ישנם מקרים בהם ההטרדה היא ברורה למשל מצבים של יחסי מרות בין מעביד/ה לעובד/ת או הטרדות הכוללות מגע פיזי או הטרדה מילולית.. אבל מה קורה כשאנחנו לא בטוחים, שאנחנו נחשפים למשהו שמרגיש "בתחום האפור"? למשל בין בני זוג לשעבר או סתם שיחה פרטית בין חברים? התרחישים שבחרנו להציג מתייחסים בין השאר למקומות האלה, אותם מקומות שבדרך כלל אפשר להתעלם – אבל צריך להתערב.

אנחנו ב HB Learning מאמינים, שכדי שהדרכה תחשב מוצלחת ואפקטיבית, על המודרך לעבור חוויה רגשית שתעזור לו להפנים את החומר הנלמד, ולכן אנחנו מאמינים שהדרכות וידאו מהסוג הזה הן הדבר הבא בעולם פיתוח ההדרכה. באמצעות חוויה בגוף ראשון, יחד עם יכולת בחירה והתקדמות אישית אנחנו שואפים לייצר לכל לומד תהליך למידה אשר מתחבר אליו בכל הרמות וכך להטמיע את הידע וההתנהגות הרצויה בצורה טבעית יותר ועמוקה יותר.

לסיכום, כאשר אתם נתקלים בסיטואציה של הטרדה מינית תדעו שהכח נמצא בידיים שלכם והכי חשוב –  לא מתעלמים, מתערבים!

צרו איתנו קשר היום לפרטים נוספים

למידע נוסף על תנועת מתערבים – חפשו "תנועת מתערבים" ברשתות החברתיות

x

צור קשר

    דילוג לתוכן