דלג לתוכןדלג לפוטר
חטיבת הייצור של חברת טננגרופ

חטיבת הייצור של חברת טננגרופ

הלקוח

חטיבת הייצור של חברת טננגרופ, חברת הE-commerce  הגדולה בישראל. החטיבה  מייצרת תכשיטים בהזמנה אישית המשווקים ברחבי העולם דרך 5 ברנדים שונים.

המיקום

מפעלי החטיבה בקרית גת ונצרת.

הפרויקט

פיתוח מערך הכשרה לעובדים חדשים במחלקת ההרכבה.

תוצאות בשטח

  • קיצור זמני ההכשרה
  • חיזוק מחוברות ארגונית
  • רמת מוכנות גבוהה החל מיום הראשון במחלקת ההרכבה

בקיץ 2019 התחלנו לעבוד יחד עם המפעל בקרית גת על פיתוח תכנית הכשרה חדשה לעובדים במחלקת הרכבה. מהאפיון הראשוני שבוצע בשטח עלו כמה פערים מרכזיים בתהליך ההכשרה הקיים שדרשו שיפור יסודי. ביצענו מיפוי מלא של דרישות התפקיד בשטח וחילקנו אותו למיומנויות הנדרשות ע"פ סדר של ידע נדרש ודרגות קושי. לאחר בחינת פתרונות שונים יצרנו תכנית הכשרה היברידית. מופעי כיתה פרונטלים המשלבים עזריים טכנולוגיים כגון – סרטוני הדרכה קצרים, חידונים אינטרקטיביים ומבדקי ידע אונליין. בנוסף שמנו דגש חשוב על כמות ואיכות התרגולים שמתבצעים במהלך ההכשרה על מנת להכין את העובדים החדשים לעבודה בשטח. פיתחנו תשתית ההדרכה עבור המדריכים הכוללת מצגות הדרכה, מערך הדרכה למדריך, רשימת עזרים, סרטונים ומבדקים ויצרנו קורס הכשרת מדריכים (TTT) ייעודי עבורם.

האתגרים

המפעל עובד ע"פ מספר אירועי שיא שנתיים. כל אירוע שיא (pick) אורך כחודשיים ומצריך גיוס רחב של עובדים זמניים על מנת לתת מענה לכמות העבודה העולה. שני האתגרים המרכזיים שעמדו בפנינו היו משך ההכשרה וקהל היעד המגוון.

כיוון שהעבודה הינה ע"פ אירועי שיא חשוב שההכשרה תהיה יעילה ככל האפשר ותכשיר את העובדים להשתלב בעבודת המחלקה כמה שיותר מהר. קהל היעד, הרי הוא העובדים והעובדות החדשים, לרוב מגוון למדי בטווח גילאים וניסיון משתנה. כיוון שאנשים שונים מפתחים הרגלי למידה שונים, בהתייחס לקהל היעד ידענו שנדרש לייצר תהליך הכשרה המכיל לימוד במגוון דרכים ושימוש של אמצעי הדרכה טכנולוגיים יותר יחד עם עזרים קלאסיים.

הפתרונות

  1. הכשרה ע"ב מיומנויות – לאחר שאפיינו את תהליכי העבודה הגענו למסקנה שהדרך האפקטיבית ביותר לחלק את החומר הוא לפי המיומנויות הנדרשות בתהליכי העבודה השונים. במקום לשים דגש על ביצועים ספציפיים התמקדנו בחיזוק המיומנות אצל העובדים החדשים ויצרנו רצף התקדמות ממיומנות אחת לשניה על פי דרגות קושי.
  2. הכשרה היברידית – קהל היעד המגוון דרש מאיתנו לבנות תהליך למידה אשר מעביר את התוכן במגוון ערוצים. המופע הפרונטלי של מדריך מול כיתה נשאר כך שלמדריכים יש יכולת להרחיב על הנושאים, לענות על שאלות ולצמצם פערים. יחד עם זאת לטובת המדריך יש מגוון עזרים להקל את הלמידה ולהמחיש תהליכי עבודה בשיעור. סרטונים קצרים לטובת המחשה, חידונים אינטרקטיביים לטובת ווידוא הבנה ויצירת עניין, מבדקים דיגיטליים המאפשרים בקרה נוחה על הנתונים ועוד פתרונות שעזרו לייעל את הלמידה ולהנגיש אותה לכלל אוכלוסיית העובדים החדשים.
  3. תרגול תרגול תרגול – כיוון שהעבודה עצמה הינה מעשית ודורשת מגוון מיומנויות, שמנו דגש רב על תרגול. לאורך כל ההכשרה החניכים למדו hands on את החומר הנלמד וביום הראשון במחלקה, ידעו בדיוק מה הם נדרשים לעשות וכיצד עליהם לעשות זאת.

מסקנות

תהליך ההכשרה התקצר ב-400%!!! (באמת, לא מגזימים). במסגרת הקורס החניכים הכירו את החברה כולה, את מהות תפקידם ותרגלו את כל המיומנויות הנדרשות כדי לבצע את תפקידם בצורה הטובה ביותר. יחד עם החוויה, תהליך הלמידה הוכח כאפקטיבי וחיזק את הקשר של העובדים אל הארגון כולו ואת גאוות היחידה שלהם. בנוסף ניכר שהעובדים הגיעו יותר מוכנים, השתלבו בשגרת העבודה של המחלקה בצורה חלקה יותר ותפקדו כ"עובדים מן המניין" מהרגע הראשון.

לאור ההצלחה בקרית גת בשנה שעברה, השנה הטמענו את הקורס גם במפעל בנצרת. לאחר ביצוע ההתאמות הנדרשות, הכשרת המדריכות וליווי הקורס בפועל אנחנו שמחים לראות את התוצאות החיוביות בשני המפעלים.

שמחנו לשמוע את הפידבקים שעלו הן מהעובדים והעובדות החדשים והן מהעובדים הוותיקים על שביעות רצונם מתהליך ההכשרה, מהרמה הגבוהה שמפגינים העובדים החדשים ועל הקלות שבה הם משתלבים בעבודה השוטפת!

מקווים להמשיך לשתף פעולה בעתיד ולשאוף למצוינות שמאז ומעולם הייתה ערך מוביל שלנו ושל חברת טננגרופ כולה!

x

צור קשר

    דילוג לתוכן